Pojištění Asistenčních Služeb na Dovolenou: Co to Je a Proč Je Důležité

Plánujete letní dovolenou v zahraničí a pojedete vlastním autem? Pak je nezbytné si včas zařídit pojištění auta do zahraničí.

Je to jeden z největších strašáků letních dovolených: auto naložené k prasknutí dětmi, tchyní s tchánem, kočkou, dvěma psy, kufry a dalšími nezbytnostmi, venku třicet ve stínu a vy s rodinou na cestě k moři. Máme pro vás řešení. Upgradovali jsme naše cestovní pojištění a spolu s tím i vylepšili asistenci vozidla.

Připravili jsme pro vás praktický návod krok za krokem, jak správně pojistit vozidlo na cestu mimo ČR. Málokdo třeba ví, že je možné si například sjednat krátkodobé havarijní pojištění nebo si jednorázově na dovolenou navýšit limity u asistenčních služeb.

Co jsou Asistenční Služby?

Asistenční služby k cestovnímu pojištění jsou podpůrné služby poskytované pojišťovnou nebo jejím partnerem. Jejich hlavním úkolem je zajistit pojištěnému rychlou a efektivní pomoc v případě škodních událostí a dalších neočekávaných situací.

Asistence má standardně podobu nepřetržité telefonické podpory v českém jazyce.

Základní Asistenční Služby

Základní asistenční služby jsou u hlavních pojišťoven nedílnou součástí cestovního pojištění. Pracovníci asistence nejčastěji zajišťují:

  • Organizaci lékařského ošetření při onemocněních a úrazech
  • Koordinaci lékařské péče v zahraničí
  • Pomoc s uhrazením finančních nákladů zdravotnickému zařízení

Rozšířená Asistence

Pojišťovny obvykle nabízí asistenci ve více variantách. Základní verze bývá k cestovnímu pojištění zdarma. Je však poměrně omezená, a to jak z pohledu zahrnutých služeb, tak pojistných limitů.

Při sjednávání cestovního pojištění si ale můžete připlatit rozšířené asistenční služby. Oproti základní variantě vám přinesou například:

  • Telefonické tlumočení při jednání se zahraničními zdravotnickými zařízeními a místními orgány
  • Pomoc při ztrátě či odcizení cestovních dokladů včetně proplacení nákladů spojených s vystavením nových dokumentů
  • Zprostředkování právní pomoci
  • Informační servis před odjezdem
  • Finanční pomoc při řešení pojistných událostí
  • Uhrazení nákladů na cestu a ubytování při vyslání rodinného příslušníka do nemocnice v zahraničí
  • Neomezený limit kilometrů na odtah u autoasistence (do servisu či do ČR)
  • Proplacení náhradního ubytování a dopravy

Asistence přizpůsobená dopravnímu prostředku

Specifický typ asistenčních služeb představuje autoasistence. Reaguje na potřeby cestovatelů, kteří na dovolenou vyráží na dovolenou autem. Díky autoasistenci vám cestovní pojištění pokryje například opravu vozidla na místě, odtah do nejbližšího servisu nebo zapůjčení náhradního auta.

Některé pojišťovny nabízí také speciální asistenci při problémech v letecké dopravě. Využijete ji třeba při zpožděném, zrušeném či zmeškaném letu. Součástí může být i pomoc s uplatněním nároku na finanční kompenzaci u leteckých společností.

Autoasistence i asistence pro leteckou dopravu je většinou nabízena jako doplňující služba k základnímu balíčku pojištění.

AutoCare - Spolehlivý Partner na Cestách

AutoCare je jedinečná služba pro majitele automobilů a přípojných vozidel do 3,5 t., kteří chtějí mít spolehlivého partnera na cestách. Nehoda, porucha, defekt pneumatik, vybitá baterie nebo dokonce krádež vozu?

Odtah vozidla, repatriace, náhradní vůz, a navíc vysoký limit plnění, díky kterému nedoplácíte? To vše a mnohem více AutoCare 3.0 umí. Naše asistenční služba AutoCare je ten nejspolehlivější parťák na cestách a to v jakékoliv situaci.

Kdy Asistenční Služby Využijete

Jak asistence funguje v praxi? Podívejte se na několik modelových příkladů, kdy asistenční služby v zahraničí pomohou s řešením problémů na dovolené.

Příklady využití asistenčních služeb:

  • Faraonova kletba: Paní Marcela vyrazila s kamarádkami na dovolenou do Egypta. Pobyt ji bohužel zkomplikovala faraonova kletba. Po pár dnech samoléčby se potíže ještě zhoršily. Asistenční služba pomohla Marcele s výběrem vhodného zdravotnického zařízení a poskytla tlumočnickou pomoc při domluvě s lékařem.
  • Nešťastná lyžovačka: Asistenční služby v zahraničí ocenil i Michal, který vyrazil na snowboard do italských Alp. Při pádu si nešťastně zranil nohu a musel být operován. V italské nemocnici strávil téměř tři týdny. Michal se z nemocnice spojil s asistencí, aby se ujistil, že pojištění kryje vyslání rodinného příslušníka. Michalova maminka tak mohla přiletět do Itálie a být mu nablízku. Pojišťovna proplatila náklady na letenky i ubytování.
  • Nešikovný Honzík: Novákovi trávili letní dovolenou v Beskydech. Malý Honzík si venku hrál s míčem a rozbil okno penzionu. Majitel požadoval náhradu, která se panu Novákovi zdála přehnaně vysoká. Asistence u cestovního pojištění zahrnovala právní pomoc. Pan Novák tak mohl situaci konzultovat s právníkem. Ten nároky majitele penzionu označil za oprávněné. Zároveň však pana Nováka ujistil, že součástí sjednaného pojištění je i pojištění odpovědnosti, které podobné škody pokryje. Rozbité okno tedy zaplatila pojišťovna.

Jak Postupovat Při Kontaktování Asistenční Služby

Číslo na asistenční službu najdete na kartičce, kterou vám pojišťovna vystaví po sjednání cestovního pojištění. Telefonní číslo asistence si raději uložte do telefonu - v případě potřeby ho budete mít okamžitě po ruce.

Asistenční službu při pojistných událostech kontaktujte neprodleně. Při onemocnění či úrazu vám pracovníci asistence rovnou pomohou s výběrem vhodného zdravotnického zařízení. Pokud hovor sami uskutečnit nemůžete, měli by asistenční službu co nejdříve kontaktovat vaši blízcí.

Důležité Doplňky k Pojištění

Pokud vás na dovolené potkají i další trable, například zdravotní, určitě oceníte pojištění s názvem Lékař online. A pokud se váš zdravotní stav zhorší natolik, že budete muset část dovolené strávit v posteli, pomůže vám pojištění zkažené dovolené. Dokonce i pojištění pro ty, kteří na dovolenou vůbec neodjedou, tu máme. Jmenuje se pojištění storno poplatků.

Dobrou zprávou je, že povinné ručení do zahraničí platí automaticky ve většině evropských států. Pokud tedy po cestě na dovolenou někoho nabouráte, škodu za vás zaplatí pojišťovna. Pro větší jistotu doporučujeme navýšit limity. Vhodným doplňkem je také Pojištění nezaviněné bouračky (najdete jej také pod názvem Přímá likvidace). To pomůže v situacích, když vás někdo nabourá a vy za škodu nemůžete. V tomto případě byste totiž standardně museli řešit vše s pojišťovnou viníka. To může být například kvůli jazykové bariéře složité a zdlouhavé.

V zahraničí může být auto snadno nepojízdné - ať už kvůli poruše, nebo dopravní nehodě. ➡️ Dobrou zprávou je, že je možné si sjednat vyšší balíček asistenčních služeb jen na dobu dovolené. A to v rámci cestovního pojištění. Jednoduše si vyberete balíček s limity, které vám vyhovují. Nezapomeňte také na havarijní pojištění na dovolenou. Můžete si ho sjednat krátkodobě jen na dobu vaší cesty. Pojištění lze sjednat snadno online, často stačí nafotit vozidlo přes mobilní aplikaci.

Ano, pro cestu autem do zahraničí je důležité ověřit, zda vaše povinné ručení platí v cílové zemi (tuto informaci najdete na zelené kartě) a případně navýšit limity pojištění. Pojištění nezaviněné bouračky, známé také jako přímá likvidace, vám umožní řešit škodu přes vaši vlastní pojišťovnu, i když jste nehodu nezavinili vy. Základní asistence bývá často nedostatečná.

Kromě samotného auta se doporučuje připojistit také mimořádnou výbavu jako střešní box, nosiče na kola nebo zavazadla v autě.

Kdy Pojištění Neproplatí Škodu

Jsou situace, kdy vám škodu neproplatíme:

  • Když se na cesty vydáte vozidlem, které není způsobilé k provozu.
  • Když si objednáte asistenci bez našeho souhlasu.
  • Když nebude možné se k vozidlu dostat.
  • Když řídíte bez řidičáku.
  • Když řídíte pod vlivem.
  • Pokud škoda vznikne jako důsledek trestného činu.

Znáte to, běžná věc, vykradete banku, miliony naházíte do kufru a při útěku před policií vám jak na potvoru klekne auto.

Praktické rady

Pokud si po vyplnění on-line objednávky vyberete platbu kartou, bude pojistná smlouva aktivní ihned s platností od zvoleného data. Nejbližší možný termín je +1 den od data sjednání. Uhradíte-li pojistné převodem na náš účet, bude Vám po připsání platby zaslána potvrzující SMS zpráva.

Výhody asistenčních služeb:

  • Dostupnost 24/7
  • Komunikace v českém jazyce
  • Organizace zdravotní péče
  • Instrukce krok za krokem
  • Základní asistence na cestách

Ano, krátkodobé havarijní pojištění je ideální volbou na dovolenou.

Jsem copywriterka s více než dvacetiletou praxí. Tu teď uplatňuji ve svém psaní o pojištění: informace získané od svých kolegů-odborníků překládám do lidštiny, aby jim každý, kdo se o pojištění potřebuje něco dozvědět, dobře rozuměl. Jednoduchost a srozumitelnost je to, co se snažím pojišťováckým textům přinést. A nadto se je snažím čtenářům překládat tak, aby i oni viděli v pojištění to, co já: zajímavý a sexy obor.

Cestovní pojištění od první auto asistenční služby na světě s krytím až 100 mega

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *