Cestovní doklady ve Šlapanicích: Vše, co potřebujete vědět

Tento článek poskytuje komplexní informace o vyřizování cestovních dokladů na Městském úřadě ve Šlapanicích. Dozvíte se, kde můžete podat žádost, jaké doklady budete potřebovat, jaké jsou lhůty pro vyřízení a další užitečné informace.

Kde žádat o cestovní doklady

Občan může požádat o vydání občanského průkazu nebo cestovního dokladu u kteréhokoliv obecního úřadu obce s rozšířenou působností, nebo statutárních městech v rámci celé České republiky (např. Magistrát města Brna- Husova 5, MěÚ Slavkov, Ivančice, Rosice, Tišnov, Židlochovice, Hustopeče, Bučovice) v hlavním městě Praze u kteréhokoliv úřadu městské části Prahy 1 až 22 (bez ohledu na místo trvalého pobytu).

Ve Šlapanicích můžete žádat o cestovní doklady na těchto pracovištích MěÚ Šlapanice:

  • Masarykovo náměstí 100/7, 664 51 Šlapanice
  • Opuštěná 9/2, 656 70 Brno

Pro obě pracoviště lze využít objednávkový systém jak na podání žádosti, tak i na převzetí vyhotoveného dokladu, viz Objednání na úřad.

Úřední dny a provozní doba

Pondělí a středa, tedy tzv. úřední dny, jsou vyhrazeny přímo práci na pracovišti a v tyto dny jsou Vám úředníci plně k dispozici na svých pracovištích.

V ostatní dny je otevřena pouze pokladna, podatelna a přepážka Odboru správních činností - Czech Point, ověřování podpisů a listin, a to v omezeném rozsahu hodin.

  • Masarykovo nám.:
    • Pokladna: 8:00 - 13:00
    • Podatelna: 8:00 - 13:00
    • Czech Point: 8:00 - 11:00
  • Opuštěná 9/2, Brno:
    • Pokladna: 8:00 - 12:00
    • Podatelna: 8:00 - 13:00
    • Czech Point: 8:00 - 13:00

Potřebné doklady a informace

Kdo může podat žádost?

  • Občan starší 15 let.
  • Za občana mladšího 15 let jeho zákonný zástupce, poručník, opatrovník, pěstoun, osoba, které byl občan mladší 15 let svěřen do osobní péče, ředitel zařízení pro výkon ústavní výchovy nebo ředitel zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc.
  • Za občana staršího 15 let, kterému byl jmenován opatrovník z důvodu, že mu jeho zdravotní stav působí obtíže při hájení jeho práv, žádá tento opatrovník, umožňuje-li to rozsah jeho působnosti.
  • Za občana staršího 18 let, kterému brání duševní porucha samostatně právně jednat, může o vydání cestovního pasu požádat rovněž člen domácnosti, jehož oprávnění zastupovat bylo schváleno soudem.

Co k vyřízení potřebujete?

  • Občan starší 15 let předloží občanský průkaz nebo platný cestovní pas. Jestliže nemá tyto doklady z důvodu ztráty nebo odcizení, předloží jiný průkaz totožnosti - např. řidičský průkaz nebo rodný list. Je-li občan zároveň mladší 18 let, musí zákonný zástupce podepsat souhlas s vydáním CP.
  • U občana do 15 let věku je nutné předložit platný občanský průkaz nebo platný cestovní pas dítěte. Pokud dítě není držitelem platných osobních dokladů, je nutné předložit jeho rodný list. Současně zákonný zástupce předloží svůj platný občanský průkaz nebo cestovní pas.

Upozorňujeme občany, že při podání žádosti o vydání cestovního pasu pro občany mladší 18 let je nutné prokázat pravdivost uváděných údajů o zákonném zástupci doklady např. rodným listem nebo obdobným dokladem. U občanů do 15 let se tyto doklady předkládají i v případě převzetí nového vyhotoveného cestovního pasu.

Proces podání žádosti

Žádost o vydání cestovního dokladu s biometrickými údaji pořizuje v elektronické podobě úředník s využitím údajů vedených v informačních systémech a občan ji podepíše přes tablet.

Instruktážní film pro průvodce 2 – Práce s průvodcovským textem

Lhůty pro vydání cestovního pasu

Cestovní pas se vydává ve lhůtě 30 dnů; je-li žádost podána u zastupitelského úřadu, ve lhůtě 120 dnů. Občan může požádat o vydání cestovního pasu ve zkrácené lhůtě, a to v pracovních dnech do 24 hodin, nebo do 5 pracovních dnů.

Zveřejněná data se týkají jen podaných žádostí o doklady ve lhůtě vyřízení do 30 dnů.

Dobu platnosti cestovního pasu nelze prodloužit.

Ztráta, odcizení nebo zničení cestovního pasu

Příjem oznámení o ztrátě, odcizení nebo zničení cestovního pasu. Oznámení přijímá také každý obecní úřad pověřený vedením matrik.

Správní poplatky

Správní poplatky se vybírají podle zákona č.

Kontaktní údaje

Na MěÚ Šlapanice se na Vás těší:

  • Lenka Vepřeková, kancelář č. 119 - přepážka č.
  • Klára Joglová, kancelář č. 119 - přepážka č.
  • Bc. Dana Zajíčková, DiS., kancelář č. 119 - přepážka č.

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *