Cestovní Příkaz Vzor ke Stažení a Důležité Informace pro Zaměstnance

Pro zaměstnance a osoby vykonávající pracovní cesty je klíčové mít správně vyplněný a evidovaný cestovní příkaz. Tento dokument je nezbytný pro účely cestovních náhrad a jeho vyplnění se řídí zákoníkem práce (zákon č. 262/2006 Sb.) a příslušnými vyhláškami upravujícími poskytování cestovních náhrad. Níže naleznete veškeré potřebné informace a vzory ke stažení.

Formuláře ke Stažení

Zde najdete nejdůležitější formuláře ke stažení, které souvisejí s různými aspekty zaměstnání a pracovních cest:

  • Cestovní příkaz (NU 07): Formulář určený pro zaměstnance nebo osoby vykonávající pracovní cesty. Vyplňuje se po uskutečnění pracovní cesty.
  • Formulář pro přijetí do pracovního poměru.
  • Návrh na uzavření dohody o provedení práce nebo dohody o pracovní činnosti: Tento formulář je potřeba vyplnit před uzavřením DPP nebo DPČ v případě, že půjde o výkon práce v rizikovém prostředí.
  • Návrh textu dohody o odpovědnosti k ochraně hodnot.

Formuláře lze podat v tištěné podobě s fyzickými doklady nebo elektronicky, pokud to zaměstnavatel umožňuje. Formát PDF se používá pro dokumenty, u kterých je požadováno, aby se vytiskly přesně v daném tvaru. Pro čtení a tisk PDF dokumentů můžete použít například Adobe Reader.

Důležité Změny a Upozornění

Některé formuláře, jako například Žádost o vydání občanského průkazu a Přihlašovací lístek k trvalému pobytu, vyžadují použití originálního tiskopisu z důvodu technologie dalšího zpracovávání nebo způsobu archivace.

Změny v Cestovním Příkazu (NU 07)

Nově se ve formuláři již nezmiňuje o náhradě dle č. (označeny žlutě), je potřeba jej aktualizovat stiskem kláves CRTL P.

Pracovní Poměry a Dohody

Dohoda o Provedení Práce (DPP) a Dohoda o Pracovní Činnosti (DPČ)

S účinností od 1. 1. 2024, dle novely Zákoníku práce, vzniká nově nárok na dovolenou i zaměstnancům pracujícím na základě dohod konaných mimo pracovní poměr (dohoda o provedení práce a dohoda o pracovní činnosti). Pro vznik nároku musí být splněny dvě podmínky:

  1. Pracovně právní vztah trvá v kalendářním roce alespoň čtyři týdny.
  2. Zaměstnanec odpracuje alespoň 80 hodin.

Délka dovolené se pak stanoví jako 1/52 týdenní pracovní doby zaměstnance. Pro účely dovolené se za týdenní pracovní dobu považuje týdenní pracovní doba v rozsahu 20 hodin.


1 year ago

Odměna a Pojištění

Sjednaný rozsah práce v hodinách může být uzavřen na max. 300 hodin v jednom kalendářním roce. Při zúčtování odměny (odměn z více dohod o provedení práce u UK) přesahující částku 11.499,- Kč v měsíci je zaměstnanec účasten pojištění ve smyslu § 7a zák.

Každý dohodář musí být ze strany pracoviště seznámen s přiloženými informacemi a jejich změnami. Při skončení dohody o provedení práce se dostavte na personální odd.

Bezpečnost Práce a Rizika

Při výkonu práce je důležité dbát na bezpečnost a minimalizovat rizika. V případě práce v rizikovém prostředí je nutné vyplnit formulář "Návrh na uzavření dohody o provedení práce nebo dohody o pracovní činnosti".

Vyplnění formuláře je povinen zabezpečit (nejčastěji prostřednictvím zaměstnance) a podepsat vedoucí zaměstnanec pracoviště v oddílech A) a B). Bez řádného vyplnění formuláře a podpisu vedoucího pracoviště není možné prohlídku uskutečnit.

Do položky ostatní rizika může patřit např. manipulace s tlakovými lahvemi, práce s elektrickým nářadím, práce ve výškách, fyzická námaha, řízení vozidla u řidičů rezidentů, atd.

Evidence Rodičovství na Univerzitě Karlově

V souvislosti s novelou zákona č.111/1998 Sb. o vysokých školách, bylo dne 24. 6. 2013 přijato Opatření rektora č. 14/2013 „Podrobnosti o evidenci uznané doby rodičovství Univerzitou Karlovou a o žádostech o tuto evidenci“.

Evidence uznané doby rodičovství probíhá výhradně na základě podané žádosti (ustanovení čl. 6 odst. 3 Opatření rektora č.14/2013). Osoby, kterým započala uznaná doba rodičovství před nabytím účinnosti tohoto opatření rektora, si musí podat žádost o evidenci uznané doby rodičovství. To se týká i osob, které již mají přerušené studium z důvodu těhotenství, porodu či rodičovství. Žádost se doporučuje podat i v případě, že v souvislosti s rodičovstvím v současné době nežádáte žádné změny ve Vašem studiu.

Personální a Pracovní Aspekty

Inventura a Dokumentace

Při změně zaměstnance na pracovišti je důležité provést inventuru a předání dokumentace, která zahrnuje:

  1. Personální problematika pracoviště - mzdová inventura, přehled prac. úvazků, délky prac.
  2. Soupis investičního majetku z odd. správy majetku děkanátu 1.
  3. Příp. předání dokumentace o jiných skutečnostech, které by mohly mít vliv na řádný výkon práce zaměstnance na prac.

Vedoucí Pracovník a Zástup

Vedoucí pracovník musí mít svého zástupce, který v případě nepřítomnosti vedoucího pracovníka zajišťuje běžný chod pracoviště, včetně schvalování docházky, a vykonává i další činnosti spadající do kompetence vedoucího zaměstnance dle dohody s nadřízeným. Trvalému zástupci bude automaticky příslušet příplatek za vedení, který se krátí dle výšky úvazku. Najdete zde vzory pro pověření i odvolání.

Výpověď z Pracovního Poměru

Délka výpovědní doby dva měsíce zůstává beze změny. Výpověď z pracovního poměru služeb končí dnem, který se číslem s tímto dnem shoduje. Např. výpověď podaná 18. 7. skončí 18. den v měsíci. Např. výpověď podaná 31. 7. skončí 30. 9.

Práce Přesčas

Při stanovené 40hodinové týdenní pracovní době je prací přesčas až 41. mzda bez příplatku uvedeného v ustanovení § 114 odst. 1 zák. ustanovení § 78 odst. 1 písm. i) zák. Práce přesčas a příp.

Dodržování těchto pokynů a správné vyplňování formulářů je klíčové pro zajištění bezproblémového pracovního poměru a dodržování platné legislativy.

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *